O nowym podejściu do wystawiania ocen
Przeglądając moje stare recenzje na blogu zdałem sobie sprawę z tego, że prawie
wszystkie z nich są długie i każda kończy się oceną w skali od 0 do 10. Opisując
swoją opinię na temat danej gry, zawsze staram się brać pod uwagę kilka
czynników, takich jak na przykład regrywalność, immersjność gry, poziom oprawy
graficznej czy jakość wykonania, a ocena końcowa jest ich wypadkową. Szukając
informacji w internecie, często pobieżnie przeglądamy najpierw stronę w
poszukiwaniu słów kluczy lub różnego rodzaju elementów, jak np obrazki czy
nagłówki w tekście, które przyciągną nasz wzrok i sprawią, że zechcemy spędzić
więcej czasu na zapoznanie się z całością zamieszczonego na niej materiału.
Postanowiłem wyjść temu trochę naprzeciw i odrobinę zmienić formułę moich recenzji. Oczywiście nadal zachęcam was do czytania całego tekstu, jednak od teraz na końcu recenzji nie znajdziecie jednej oceny w formule X/10, a kilka uproszczonych ocen (w skali od 1 do 5) dla poniższych czynników:
- Losowość - określa jak dużą rolę gra czynnik losowości w rozgrywce
- Złożoność - czyli jak bardzo złożone są mechanizmy rządzące rozgrywką.
- Regrywalność - czyli jak bardzo prawdopodobne jest, że będziemy chcieli wrócić do danej gry oraz jak duże jest w niej zróżnicowanie rozgrywki pomiędzy partiami.
- Interakcja - określa jak dużo interakcji pomiędzy graczami zachodzi w trakcie rozgrywki (zarówno pozytywnej, jak i negatywnej).
- Immersyjność - czyli jak duże jest prawdopodobieństwo, że wsiąkniemy w grę zapominając o reszcie świata ;)
- Jakość wykonania - określa jak dobrze wykonane są komponenty gry.
- Instrukcja - czyli jak zrozumiale i przejrzyście wytłumaczone są zasady w instrukcji.
- Oprawa graficzna - ten wskaźnik będzie bardziej subiektywny, bo będzie opisywał jak atrakcyjne wizualnie są elementy gry takie jak karty, plansza, pudełko lub instrukcja.
Komentarze
Prześlij komentarz